BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

tisdag 13 december 2011

Hej Hej 

 Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade, Ska försöka skärpa mig nu :)

Har ju kommit hem från Norge nu i alla fall, men saknar allt Hamar måste jag erkänna.
Har Hunnit tagit ADR nu, så jag får köra farligt gods. Tänkte ta det förra året men det blide aldrig av, så nu tog jag det första vardagen efter jag slutat i Norge. Gick på 3 dagar så det var smidigt, men sen måste det förnyas var 5:te år :/

Håller på för fulla muggar med att Pluggar körkorts teori igen, Började med CE körkortet nyss, så har hunnit kört 3 st lektioner å det går riktigt bra.
Första lektionen backade vi bara, Fick träna på att Görmma framstammen på släpet.
Men efter den lektionen kunde jag backa rakt, å det är svårare än det låter, klarade av att backa i en "cirkel" med så släpet å bilen är i en vinkel.

Lektion 2 var det också backning, denna gången fick jag backa in i en T korsning, vart 4 backningar å alla gick bra, sista gg vart jag lite nervös då jag skulle ta en mindre väg, å just när jag börjar få släpet i rätt vinkel mot vägen, kommer det en bil å parkerar just i vägkorsningen jag ska in på :(
Så vägen vart ju Ännu mindre, men jag klarade det ändå.

I dag hade jag min 3:dje lektion, så i dag var det stads körning, var lite nervös men det gick bra det med, jag var lite små sur att jag blandade i hopp växlarna i bland, men det gick bra ändå. Det är ju 6 växlar med hög/låg växel å split så du kan dela växlarna. Så det blir många växlar att välja på.
Lastbilen i  Norge var bara 6 växlad så blev lite borstskämd haha 
Men jag märker ju själv om det blir fel, så jag kan byta igen hehe.
Klarade alla trottoarer å rondeller med, men saktar ned lite för sent, då släpet trycker på bra, då det väger 60ton. Men läraren tyckte det gick bra så det är ju tur det hehe.

I morgon har jag 2 st lektioner så då ska jag få backa, å sen få backa som man gör på uppkörningen med koner, ska bli spännande å sen blir dte säkert lite stadskörning igen :)
Men sen har jag ingen mer bokad lektion, så får väl se vad läraren tycker sen, hur många fler det behövs.

Är som ett litet barn på julafton efter jag kört, Är så sjukt kul så går inte beskriva. Men jag vet i alla fall jag jag vill göra.

Här kommer Bilen å släpet jag kör :D




0 kommentarer:

Skicka en kommentar