BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

måndag 29 december 2008

Hej hopp

I dag har jag varit med mamma nästan hela dagen.
Hon och ulf kom å hälsade på oss på förmiddagen.
Sen åkte jag å mamma å handlade lite kläder medans fredda å uffe var hemma hihi.
Blidde två tröjor och en kjol :) hihi bara att väntar på sommaren :)
Sen åkte jag å mamma till pappa en sväng.
Han skulle ha skjuss till affären å lite små saker.
Sen åkte vi hem till mamma å ulf å åt mat å kikade på tven.
Kikade på en dokumentär om överviktiga barn/tonåringar.
Tycker det är hemskt att se när små barn väger över 100 kg å sen fråga sig föräldrarna varför? Även om det ligger i generna å släkten om kan bli stor så spelar kosten väldigt stor roll. Tycker att det är föräldrarnas skyldighet att hjälpa barnen innan det går för långt. Är ju Föräldrarna som handlar hem å lagar maten.
Men men sen finns det dom som bantar å inte kan gå ner i vikt å tvärt om.

Nyår snart då.
Har inget nyårslöfte brukar glömma bort dom efter några veckor så jag har gett upp hihi. Men sen finns det nog inget jag känner att jag behöver ändra på radikalt i alla fall.
Bara mitt godis ätande, men bara jag som lider av det som blir drabbad så.
Sen är jag ju inte tjock så hehe lite choklad skadar nog inte ;)
Tycker själv inte jag äter så mycket sött hehe men det är väl bara för att jag inte vill veta hehe.

Ligger nog i släkten hehe min syster är lika om inte värre :)
Och mamma hon kan hon med :)


......Choklad minne...

Kom i håg i sommars när jag å syrran åkte till linköping över dagen så hade jag laddat upp å köpt 4 olika marabou dubbel styck choklad (japp,daim)
Då min syster sa VA gud vad mycket du har med :)
sen frågade jag om inte hon hade med nått .
-jo jag har 2 choklad kakaor.
Sen när hon visade var det 2 st 200 g hehe undra vem som hade mäst hehe..


..............Dagens skämt..........



- Visst var det fattigt i mitt barndomshem. Men konstigt nog var det först den gången är jag fick se en råtta i skafferiet som jag riktigt insåg hur eländigt vi hade det...
- Äsch, råttor fanns väl i alla skafferier på den tiden!
- Ja,ja, men den här satt och grät!


Polisen stoppar en bilist:
- Vi skulle vilja gå igenom er bil.
- Javisst, men är det inte lättare att gå runt den?


Det var tre killar som var ute i skogen och tältade. En morgon när de vaknade sa den ena killen:
- Jag drömde en så jädra go dröm i natt, jag drömde att en skit snygg brud runkade av mig helvilt.
- Konstigt, sa den andra killen, jag drömde exakt samma sak.
Då sa killen som hade legat i mitten:
- Det drömde inte jag, jag drömda att jag var ute och åkte vasaloppet!!!


..............Tur det bara var ett skämt...
Det var en mattläggare i Sundsvall som hade lagt in en heltäckningsmatta hos en familj. När han var färdig med arbetet kände han sig väldigt röksugen och letade i bröstfickan efter sitt cigarettpaket. Det var inte där det brukade. Under sökandet fick han syn på något som buktade upp under mattan. Mattläggaren svor för sig själv. Han hade ju ingen lust att riva upp hela mattan igen bara för ett cigarettpaket. Han tog därför hammaren och bankade till mattan så att den blev jämn och fin igen. Nästa dag ringde pappan i familjen och tackade för det fina arbetet, samtidigt som han frågade:
- Jag hittade ett paket cigaretter på köksbordet, är det möjligen ditt?
- Ja! Det är det nog, svarade mattläggaren.
- Och du har händelsevis inte sett till min dotters hamster? Han har varit försvunnen sen i går...



- Hur tror fröken att hon ska kunna tillkalla fotgängares uppmärksamhet utan ringklocka på cykeln?
- Men konstapeln, jag har ju bikini!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar