BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

tisdag 16 juni 2009

Shit vilken lön.

Har fått lön nu igen :)
Denna månaden var det för maj månad då jag jobbade 230 timmar.
Jobbade verkligen mycket å bara den månaden var det 80 timmar ren ÖVERTID.
Så mycket därför också jag fick sådan bra lön.
Men vart chockad när jag kollade lönen hehe Vilken känsla hehe
Är en femtedel av min Årslön förra året :) hehe så bra lön kan man säga =)
Ännu roligare är det ju att det är i Norska kronor med så det blir mer i svenska :)
Kan det bli bättre?
Synd bara att dessa räkningar alltid ska komma så oväntat :/
Men denna månaden har jag inte jobbat så mycket , sen är jag ledig 2 dagar då vi flyttar så jag kommer nog inte upp i så många timmar, men även om jag inte gör det så får man bra lön :) Heltid i Norge är 150 timmar :)
Även om man jobbar riktigt mycket är det så härligt att gå te jobbet när man vet att det är så bra betalt :) Varför kan det inte vara så hemma?

På torsdag efter jobbet åker jag hem, Tror jag kan vara hemma ganska tidigt , för jag börjar 5.45 så jag tror jag är färdig vid 15. men Jag vet ju inte hur mycket det är på bilen, kan ju variera mycket beroende på väder. Är en tur ner till Flisa & Kirkenär så man är nästan vid svenska gränsen då :)

Men på fredag ska jag till ikea, måste inhandla gardin stänger å ett nytt data skrivbord och lite små saker till nya lgh :)
ska bli så kul att flytta dit, hoppas bara att jag kommer att trivas,
oj blir ju första natten där nu under helgen hihi konstigt det kändes, allt har gått så snabbt :)
Men jag har ringt dit å försökt fått lgh sen i dec så jag vill verkligen bo där :)
Sen nästa helg åker min Goding till Kina, Då kommer nog inte jag åka hem, men man vet ju aldrig, Har helg vakt i juli (18-19)fick nippes helg :) (Tack)




1 kommentarer:

MammaSusan sa...

Det är bra det!! Då har du råd med flygbiljetten ´fickpengar utan problems =) =)

Skicka en kommentar