BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

onsdag 27 maj 2009

Onsdag kl 21:57

I dag vart det 11.50 timmars jobb så det är långa dagar men det går bra. Är kul att jobba så man kommer ut å få träffa massa folk å se Norges landskap :)
I dag gjorde jag en tabbe en klantig sådan :(
Vi var på ett ställe där det lutade rejält så jag hoppade ner från Lemmen (lyften) på lastbilen för att gå in i hytten å höja bakdelen på lastbilen så det inte skulle luta så.
Sen skulle jag hoppa/klättra upp på lämmen stod en lastbil bredvid så jag satte foten där å tog tag i lemmen å hoppade upp, eftersom jag höjt baken var lemmen vid bröst höjd på mig. så jag hoppade upp men tappade fästet med foten å tappade balansen å föll ner på lemmen och fick lemmens hörn i magen å skrapade upp magen ner till Mysen :/ sen fastnade mina byxor någon stans så jag kunde inte hoppa ner så jag försökte komma upp å lyckades men hade så jäkla ont :/ (killen jag var med stod å höll i burarna i bilen om han släppt dom skulle dom åka rakt ut å hammna på mig eftersom jag var bak på lemmen )
Stod å hämtade andan i fyrsen i bilen en stund innan jag gick ut å han jag var med pratade med mig men jag hörde sämre å sämre :( var kusligt sen såg jag alldeles flimrigt å vart så ljust som om jag blev bländad, så jag gick in å satte mig å drack vatten. men var nog nära på att svimma urs det var inge kul :(
Är helt öm på magen & ner å har fortfarande ont :(



Men man lär sig av sina misstag :(

Snart helg då, då skall jag åka hem :)
För jag är ledig på måndag är Röd dag i Norge då :)
Det ska bli skönt att få sova ut lite.



Jag å fredda har sagt upp lägenheten nu också :) För Fredrik blev uppsagd på grund av arbetsbrist :( Det var ju ett litet data företag å han vart sist anställd. Det var han och en till som blev varslade :/ så vi sade upp lgh den kostar ju ganska mycket men är ju ändå en stor 3a på 84 kwadrat i stan så :) Smakar det så kostar det.


Men nu väntar jag på besked om vi får ta över hans brors lgh :) som är ett radhus :) Är där jag så gärna vill bo så jag hoppas vi får flytta dit :) Där är kallhyran låg men i slutändan blir det ungefär samma månads kostnad som vi har nu, men då får man ju radhus med egen gräsmatta å sånt. Det är ju Guld värt i alla fall för mig :)

å nu är det bara på att Hoppas :)



3 kommentarer:

MammaSusan sa...

Du kanske behöver kolla upp det där så det inte hänt något inuti magen.

Funderar på om jag ska åka ner till dig över helgen, peter blir hemma & eventuellt fröken också Om jag kommer, beror på hur mkt skola jag hinner göra idag.....Har examinerande seminarium nästa vecka.

Kram

Klinsmann sa...

Hejsan, Mys!
Det var ett tag sen jag var här på din blogg och läste. Jag får ta ifatt det nu. Hoppas att du mår bättre efter din olycka på jobbet. Annars får du krya på dig! Jag håller tummarna för att ni får ert radhus, du och din sambo. Förhoppningsvis så får man se dig på en innebandyplan inom kort. För du har väl inte lirat på ett tag, eller? Nä, nu ska jag inte störa mer. Du får ha det så gött!

1000 smörpassningar

Klinsmann

Kallas för mysen sa...

hej kul att du är här inne å kollar i bland :) hoppas allt är bar med dig ;) får kika in å kommentera i din blogg =)

Skicka en kommentar