BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

lördag 18 juli 2009

Lördag :)

I dag jobbade jag :)
Vart ganska många timmar 10:20-20.
Var en ganska lugn dag tills dom ringde å sade att jag skulle åka upp till familje parken på vägen hem te Hamar igen.
Så det gjorde jag , men jag har aldrig varit där förut så jag följde skyltarna så jag skulle hitta dit :)
Körde på en liten asfalterad väg som vart mindre å mindre :)
Men gick att möta bilarna men var inte mycket mer.
Sen var det skyltat upp till höger en T korsning, Vägen jag skulle in på var en liten Grusväg.
så jag väntade lite för det kom fler å fler bilar men jag stod lite längre ut så bilarna kunde inte köra ut på vägen där jag stod. ( måste ju ta ut svängen så inte bakhjulen åker i diket) så bilen som stod på grus vägen backade lite så jag kunde börja svänga upp så jag stod snett så bilarna kunde köra ut på landsvägen igen.
Men det kom bara mer å mer bilar.

Tillslut så stannade en kille å sade att jag kom fel tid. För dom hade just avslutat en föreställning i parken å det var 1 000 besökande där så nu när den var slut ville ju alla hem.
Då vart jag blek :(
Jag har ingen lust att stå där mitt i korsningen och vänta på att alla norskar ska ut :(
Men efter några minuter ringde min tele.
Det var chefen för parken som sade att han sku
lle skicka ner en vakt som skulle stoppa bilarna så jag skulle komma upp.
Men Dum norsk till vakt stannade bilarna typ 30 sec så när sista bilen kom i uppehållet hade han släppt flera så dom körde i kapp så det vart igen :(
Tillslut när jag trodde sista bilen kom så körde jag å kom knappt upp för första backen förens bilarna kom igen, men nu fick bilarna backa för det var inte så långt te 1 parkeringen men snacka om kul att se.
Norskarna kan knappt köra bilen framåt så backa kan dom INTE så en bil var nära att
backa ner i diket
flera gånger å han körde fram å backade å körde fram å backade haha men tillslut så stod han på sidan så jag kunde kom
ma förbi.
Sen när jag väl kommit förbi parkeringen var det ju folk å barn överallt, å föräldrarna hade ingen koll på barnen :(
Tycke att man borde hålla i barnen när dom ser att det kommer en lastbil :/
men ägaren kom springandes å sade till alla att dom skulle flytta på sig men ingen gjorde det :( Dumma Norskar :/
men tillslut så körde jag sakta sakta förbi dom :/
men så dålig stil av föräldrarna att inte ha koll på barnen :(

Sen när jag var färdig med upp fyllningen stängde parken så jag väntade lite så folk skulle börja åka hem :) så jag kunde backa å köra ut igen :)

sen åkte jag till lagret där Marco satte å väntade på
att jag skulle komma :)
Han var sugen på att ta en kopp kaffe :)
Så han hjälpte mig att sätta bilarna på ström sen fixade jag alla papper å allt sådant :)
Tog ju ingen lunch så jag tog en kaffe paus :)

I möra tror jag att jag är ledig, för kunderna jag var hos i dag behöver nog inte mer is i möra :)
Sen skall det regna i möra :(
Så eftersom jag satte bilarna på ström i dag så slipper jag det i möra :)

ne nu ska jag kika på tven å slöa :)




en snygg skiss på hur jag stod hehe




0 kommentarer:

Skicka en kommentar