BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 23 juli 2009

Torsdag Kl 20

Hejsan snart har denna veckan bara rusat förbi :)
Å helgen väntar på att göra entré :) Då blir det antagligen Grillning å lite partaj med Gänget.

I dag körde jag Hamar och Elverum, I dag gick dagen riktigt smidigt å jag var klar tidigt, fast jag började vid 7. Så jag å Marco åkte till Malins jobb Poesi för att ta en kaffe å prata med Malin så klart :)
Fast hon hade just haft sin rast så hon hade inte så mycket tid nu :(
Får tajma in våran kafferasten nästa gång :)

Fick mig ett så gött skratt också när Marco skulle berätta vart hans namn kom i från :)
Började med att jag frågade vad tysken på Malins jobb heter :) å det var typ en vanligt namn, jag trodde det skulle vara lite annorlunda :)
Men i alla fall. Marco är tysk å har lärt sig norska å förstår knappt svenska så det kan vara lite svårt att förstå han i bland :)
jag fattade inte först vad han skulle säga å han började med att säga
-marco kommer från... vad säger ni? en gris?
jag började skratta å sade till han sade du att du är en gris?
-ja eller vad säger ni då? hmm Gris... girk... gerk?
Jag började skratt ännu mer...
sen tog han det på engelska å det han skulle säga var att hans namn kommer från Grekland.
Men gud vad jag skrattade hehe :)

När jag var hos sista kunden fick jag 2 st biljetter till Museumet i Hamar :) Hon tycker jag är så snäll å gillar mig så hon tyckte jag skulle ha dem :)
Så när fredda kommer ska vi åka dit å kolla lite :)
så det var riktigt snällt av henne :)

I dag har jag bara slöat å kollat på serien jag följer små i stora världen :) Den är verkligen bra , men den går ju mitt i natten så jag tog med videon så jag kan spela in det :)

Ne nu ska jag fortsätta att slöa å njuta av min lediga tid innan det är dags att kojsa :)


john vart det rätt nu? hehe





5 kommentarer:

MammaSusan sa...

Fin bloggen blev, hur gjorde du?

mormor pådistans sa...

vilken snygg sida Du har gjort. Grattis på namnsdagen önskar Mamma o Ulf.

Kallas för mysen sa...

tack :) hemlis ;) hehe

MammaSusan sa...

Tack för det, jag som fixade din tidigare....

Kallas för mysen sa...

du vägrade ju berätta för mig hur du gjorde så :)

Skicka en kommentar