BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

fredag 27 februari 2009

Fredag Kl 15:16

Har en ny bild på en av Diplom is lastbilarna.




Har pratat med några som gjorde uppkörnigen i går å dom kuggade också för små saker :/
Ena killen missade för han råkade ta en trottoar med bakhjulet å en annan för att han höll för långt till höger :/

Men vi skall klara det nästa gång då alla vi kör upp samma dag :)
Fick en körlektion till dagen innan, Risto min lärare tyckte inte jag behövde flera :)
Jag körde ju faktiskt riktigt bra utom att jag missade när jag var på väg till flygfältet :/
Var vid mariberg/sjukhuset på rak sträckan där, det är huvudled där så Risto sade alltid att jag ska köra i 50 där om det är 50. eftersom det är dom vid anslutande väg som ska väja.
Så på uppkörnigen körde jag lite under 50 men det tyckte han var för fort :(
Så det var det som gjorde att jag kuggade:(
Han var nog väldigt hård.
För om man råkar ta en trottoar som ena killen råkade göra så brukar dom ha överseende för det om man kör bra annars :)
men men bara för oss att ta nya tag :)

Men låter kanske konstigt men jagtyckte jag körde riktigt bra ändå :)
Brukar ta lite av trottoarerna i bland med bakhjulen men då körde jag riktigt bra :)
Skönt att veta att jag verkligen har lät mig att placeringen är huvudsaken :)
och sedan hur jag skall placera lastbilen vid olika korsningar å hinder :)
Men kan bara säga det att det är så kul att köra :)

Nu vet jag också vart i Norge jag skall bo, det blev Hamar som är ovanför Oslo å snett under Trysil.
det är 25 mil dit från karlstad. Har fått mitt rum med :)
Vart på ett student boende "tror" jag :) för det var inga andra chaufförer som bor där.
Jag har ett rum på 16 kvadrat å i rummet har jag en soffa, ett bord, klädskåp, en hylla och en säng så klart. Jag delar badrum och kök å gång med en annan tjej som studerar.
Det är tillgång till Internet å kabel TV där. och tvättmaskin.
Så det låter bra skall ta med min dator eller om jag kan ta med Freddas andra bärbara.
Klarar mig ju inte själv i Norge utan dator hihi :)
Rummet får jag betala 2 000 nok för. Det tycker jag är överkomligt för om man ska hyra egen lgh i Norge måste man köpa egen frys/kyl och spis då det inte är standar som det är här :) och sedan är hyrorna mycket mycket högre än här :) kikadepå en liten 1:a tror den var på knappt 30 kwadrat å kostade 6 500 i månaden :8 så det är billigare att hyra rum via diplom is.

Kännsspännande och väldigt roligt att få köra lastbil där, I Hamar tror jag dom kör längre sträcker för vi fick en Diplom-is tidning på intervjun å i den står det att dom kör till olika ställen å jag kikade på en kart a vart det låg å det är 15-20 mil från Hamar så jag hoppas jag får köra sådana turer :) I stället för kortare :) Men det märks lite kulska det bli.
Men tråkigt att jobba när Fredda å familjen har semester å jag måste jobba i Norge :(
Är inet så långt kvar tills det är dags att "flytta" dit. Jag skall börja hos dem den 30 mars.
Så nu är måste jag klara kortet innan dess.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar