BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

onsdag 18 februari 2009

Onsdag Kl 11:29

Hejsan får börja med att skriva att jag var i Malmö under helgen.
Det var riktigt kul, men tråkigt att inte fredda var med :( Är ju ensam tjej i detta laget :(
Men jag delade rum med Daniel, Tonii och Matte så det gick bra :)
På vägen ner satt danne å masserade min nacke ) å så kikade vi på film för det var en som hade med sig sin laptop :) Så resan ner gick ganska fort :)
På fredagen när vi kom fram käkade vi lite sen softade vi bara :)
Första matchen hade vi kl 9 på lördag, Vi spelade 4 matcher på lördagen å vann 2 och förlorade 2 :( den första mot ifah stod det 3-3 sen när det var 3 sec kvar av matchen fick dom frislag å Sverin skjuter in den i mål :( Så det var surt. Men vi spelad bra mot dom ändå :)
Sen på söndagen hade vi 2 matcher å dom vann vi :) Så det var riktigt kul :)
Många spelare som har bytt lag nu så Lohman fick inte spela för hans övergång var tydligen inte klar :( Så det var ju inte så kul för han men han bodde inte så långt i från Malmö som tur var :)
Så det var en lyckad helg :)

Ted och jimmy
Gänget sitter å väntar på att få matchkläderna.

Tonii sover på vägen ner :)




Jag och Tord

annars under veckan har det varit lugnt :)
Men min bil mår inge bra :/ den är så trött å nu låter det som om det pyser luft :( så det kan vara tätt i ventilerna :( hmm hoppas det är lätt fixat :) kanske kan vara en luftslan också men då skulle den nog inte ha vart trött förut :( hmm urs jobbiga bilar så ska krångla.
Urs hatar att vara utan bil :( Allt blir så jobbigt :/
Har min 4 körlektion på fredag kl 7-9 :) sen har jag en på tisdag å sen är det uppkörning :)
Tror vi ska träna mer på korsningar å svängar på torsdag :) Tycker det är lite läskigt att göra en högersväng när det är en refug i mitten hehe :)
Lättare att svänga på små typ grusvägar för då har man bättre koll på överhänget å behöver inte kolla någar skyltar så man inte kör in i dom hehe :) SKa köra med chefen på trafikskolan på torsdag stället för min lärare Risto :( hmm tycker det hade varit bättre att köra med risto eftersom jag har kört 3 lektioner me han redan :)
Men men det är bara att gilla läget :)
Måste plugga lite igen om luftensväg å bromsarna å sånt :)
efetersom när man kör upp kommer dom ställa lite sådana frågor man måste kunna svara på.

Några som saknat mina historier :) så jag får väl slänga in nåra nu då :)

En kvinna kom till maskeraden, helt naken. Vakten:
- Vad föreställer du då?
- Jag är Adam, sa hon.
- Men du har ju ingen snopp!
- Nej, svarade damen. Men jag lär nog få



Apotekets nya service-maskin

En dag klagade Lasse till en vän:
- Min armbåge gör väldigt ont, jag tror jag måste beställa tid hos läkaren.
Vännen svarade:
- Gör inte det! Apoteket har nämligen fått in en ny datamaskin som ställer en diagnos snabbare och billigare än en läkare. Ge den bara ett urinprov så kommer maskinen ge dig en diagnos på problemet och vad du ska göra åt det. Det kostar bara 100 kronor!

Lasse tänkte att han hade inget att förlora, så han fyllde upp ett glas med ett urinprov och gick iväg till Apoteket. Han hällde i innehållet och stoppade in en hundring i apparaten. Maskinen började brumma och små lampor blinkade. Efter en liten paus kom en papperslapp fram där det stod:

* Du har tennisarmbåge.
* Doppa armbågen i varmt vatten.
* Undvik tunga lyft och att röra armbågen för mycket.
* Du blir bättre efter någon månad.

Senare på kvällen tänkte Lasse på hur otrolig den nya tekniken var, och hur det skulle revolutionera läkarsystemet för alltid. Då började han fundera på om det gick att lura maskinen, så han bestämde sig för att prova. I en burk blandade han kranvatten, urinprov från hunden, dottern och frugan och som "pricken över i:et" onanerade han i burken. Nästa dag gick han iväg till Apoteket, hällde blandningen i maskinen och stoppade i 100 kr. Maskinen brummade och blinkade och ut kom en lapp med följande innehåll:

* Vattnet i kranen är för hårt, skaffa ett avhärdningsfilter.
* Din hund har mask. Ge den avmaskningskur och vitaminer.
* Din dotter missbrukar kokain. Skicka henne på rehabilitering.
* Din fru är gravid. Det är inte ditt barn, skaffa en advokat.
* Om du inte slutar onanera så blir din tennisarmbåge aldrig bättre.


Arbetare ställer sig på tvären

Jag, herr Penis, begär löneförhöjning av följande skäl:

* Jag utför kroppsarbete.
* Jag arbetar på stora djup.
* Jag störtar - med huvudet först - in i mitt arbete.
* Jag har aldrig ledigt på helger.
* Jag arbetar i en fuktig omgivning.
* Jag får inte betalt för övertid.
* Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation.
* Jag arbetar i höga temperaturer.
* Mitt arbete utsätter mig för höga smittorisker.

Käre herr Penis!
Efter noggrant övervägande av er begäran har förvaltningen kommit till slutsatsen att avslå densamma av följande grunder:

* Ni arbetar inte 8 timmar i ett sträck
* Ni somnar redan efter kortvarigt arbete.
* Ni följer inte alltid ledningens anvisningar.
* Ni arbetar inte alltid på er -av ledningen- anvisade plats, utan uppehåller er oftast på andra platser.
* Ni tar inget eget initiativ, utan måste sättas under press och bli vänligt behandlad innan ni överhuvudtaget börjar arbeta.
* Er arbetsplats är tämligen smutsig när ni lämnar den.
* Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna, t ex användandet av skyddskläder.
* Ni går i pension långt före 65.
* Ni tar aldrig några dubbelskift.
* Ni lämnar ibland er anvisade plats utan att ha slutfört ert arbete.
* Och som om det inte vore nog: Vi har ständigt sett er lämna arbetsplatsen bärandes två säckar med misstänkt utseende.

Joggaren får 3 önskningar

Det var en joggare som var ute och sprang i skogen då han träffade på en tomte.
- Du får tre önskningar, om jag får ta dig bakifrån! sa tomten.
- Visst, sa joggaren. Jag önskar mig ett bättre liv, en ny kärring och bättre lön på jobbet!
Mitt under akten frågar tomten:
- Hörru... Hur gammal är du, egentligen?
- Jag är 47.
- HA! Och du tror på tomten?! Ja jävlar...


Hoppas ni fick ett gött skratt :)








0 kommentarer:

Skicka en kommentar