BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 5 februari 2009

Torsdag kl 15:29
I dag har jag varit på körkolan gick igenom kör & vilo tider i dag. tycker det är krångligt med dygns och veckovila :) Men ska gå igenom det lite i morgon också.
Sen när jag kom hem gjorde jag några data frågor för B kortet hade inte gjort dom sen 26 dec hehe men klarade dom på första försöket. Ska göra dom andra senare :)
I kväll ska jag å fredda på innebandy träning i säffle.
Den börjar 18-20.

jag hade ju körning i går också :)
Var skit kul :9 Jag körde 4,5 mil.
denna gången fick jag köra vid Marieberg, Haga och Viken,
Sen åkte vi ut på motorvägen å åkte till Härtsöga,
Där jag fick köra på en liten grusväg jag tog upp nästan hela vägen,
tur jag inte fick möte hehe.
Men det var kul fast det var lite kusligt på samma gång.

Sen fick jag köra vid torget fick motorstopp där hehe hade lagt i 2 :an trodde jag. men glömt ta ner lågväxeln så jag hade 5 an i i stället hehe.
Men det gick bra alla har ju fått det så.

Körde på typ 2 trottoar kanter nu med med bakdäcket för jag svänger för snävt börjar vrida hjulen för tidigt :(
Annars gick det bra :)
Var så kul att se när ett gäng "killar" kom för dom glodde så när man körde förbi.
Min körskollärare satte typ å Sa -kolla på dom där snart ser du att dom ser ut som fågelholkar hehe Dom är inte vana att tjejer kör sade han å skrattade :)

Säkerhetskontrollen fick jag göra själv denna gången var inte alls svårt att lufta tankarna :)
Var lite nervös för det hehe
sen fick jag kolla det vanliga servon, bromsar, i motorn, lasten däcken osv.

Har 3 st lektioner kvar så jag hoppas verkligen jag hinner lära mig att svänga i rätt tid så jag inte tar trottoarerna. Kan säga att det är riktigt kusligt att köra rakt mot refugerna innan man börjar svänga hehe :) Känns som om man ska köra rakt in i dom :/ hehe. Man sitter ju på framhjulen.
Det räcker inte med att ta ut svängen. Utan man måste köra rakt fram sen börja vrida fullt rattutslag :) så glider man förbi refugen sakta men säkert hehe
Känns som om när man åker buss hehe.

När jag körde vid småvägarna vid Härtsöga kom jag fram till en snäv högerkurva men fixade att svänga bra där. Då sade Risto min lärare att nu klarade du ju en snäv kurva. Men jag sa att det är nog bara för det inte är någon refug hehe.
Han började små skratta å sa ne men det var ju bara ett djupt dike på båda sidorna så det var inte så farligt som en refug hehe.
Då insåg jag att jag blir distraherad av refugen när jag ska svänga hehe.


Ne nu ska jag packa för träningen i kväll.
hade kramas

5 kommentarer:

Milla sa...

oh my god! hur luftar man tankarna? jag håller på och övningskör och så men har aldrig hört talas om detta begrepp!

Kallas för mysen sa...

är en ring man drar i som sitter på tankarna då pyser luften ur tankarna, då ska man kolla så det bara är luft å inte vatten eller olja :)

Kallas för mysen sa...

det ingår föresten i säkerhets kontrollen för lastbilar :)

Milla sa...

jahaaa! inte för vanlig personbil då? blev lite orolig där.

Kallas för mysen sa...

nepp är bara lastbilar. Hoppas du klarar kortet snart :)

Skicka en kommentar