BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

onsdag 15 april 2009

Lastbilen jag har kört i dag å skall köra denna å nästa vecka :)



Onsdag Kl 17:22

Hejsan. I dag har jag varit med marco som är Tysk/Norsk så våran kommunikation i början var inte bra haha,
jag förstod inget av vad
han sade å han inget av det jag sade :)
Men efter ett tag försökte vi på alla sätt så vi blandade engelska/tyska/norska och svenska :)
Det gick väldigt bra så efter en liten stund förstod vi nästan allt av det vi både sade haha har varit riktigt kul :)
Om vi inte förstod blev dte att vi skrattade för vi tyckte den andra pratade så roligt hehe
I dag har jag fått köra hela dagen :)
Vi var i lillehamar, hov gövik å nåt mer :)

Den vägen var inte rolig att köra :( Var som uppe i bergen :S

För vägen var RIKTIGT smal, gropig å stora hål
å krokig å massa branta backar. Fick möte med några lastbilar å det var prisis för jag körde just vi kanten av vägen å när den körde förbi var det bara någon cm om att göra hehe.
Körde i dag 28 mil hehe men hade 4 kunder tror jag :) eller 5 :)
Den turen är en av dom jag kommer att få köra i sommar, Så det är kul då jag gillar att köra å inte bara stanna efter varje hörn :)
I dag började jag 6 å var nog färdig vid 13:30 tror jag kl var när jag stämplade ut :) I möra tror jag inte vi har så många kunder så vi börjar 6:30.
Det är en bar fördel att man väljer själv när man skall börja :)
men oftast börjar alla mellan 6-8.
För om man börjar senare kan en del affärer hinan stänga så man inte hinner dit :S Lägger upp lite kort på lastbilen jag körde i dag :) JAg hoppas det blir en sådan jag får sedan,
men eftersom det är den rutten jag skall köra så blir det säkert denna lastbilen.
Den var väldigt gammal å slö :(
men bättre så man slipper dessa tunga å bökiga vagnarna :)
Nackdelen med denna ä rju att du måste bära ut alla kollin(packet) å bära in dom i affären om du inte tar dom på en tralla (vagn) För om du har den andra lastbilen så finns risken att jag inte får ner vagnen från lyften om den är full lastad med 2 liters kollin :(













2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kul med en till blogg där ägaren bor i Norge :) Trivs du gott? :)

//Sanna
www.miss0.blogg.se

Kallas för mysen sa...

ja jag trivs jätte bra här, men jag kommer från Karlstad men bor här nu eftersom jag jobbar här .) kul att du kikar in i min blogg =)

Skicka en kommentar