BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 29 januari 2009

Extas!!!!

Torsdag kl 14:00

Så kände jag mig efter jag hade kört min första lektion.

Vaknade vid kl 6 och var super pigg :) sprätte snabbt upp å käkade lite frukost,
blide smörgås och oboy :)
Sen åkte jag ut till gamla flygplatsen, där vi skulle mötas för att ha min första lektion som var mellan 7-9.
Började med att sätta oss i lastbilen och kollade lite på instrumentpanelen, sen gick vi ut å gjorde säkerhetskontrollen av allt plus lasten och kollade i motorn.
Sen startade jag å kollade bromsar och styr servon. sen åkte vi :)
Körde först ett varv runt flygplatsen var lite svårt att växla då den var kall.
Men andra varvet gick det lättare att växla sedan sade min körskollärare att vi skulle köra ut och ut på vägen :)
Då vart jag lite nervös då jag bara kört 2 vändor fram å tillbaka :)
Var lite svårt att växla i början med låg/hög å split växel, Mycket att hålla reda på.
Men han berättade hur jag skulle göra & när jag skulle växla i början , efter ett tag så klarade jag det själv :)
Började med att köra in mot marieberg vid sjukhuset, var riktigt ovant att svänga så jag råkade köra på trottoaren med bakhjulen men han sade att alla gör det å speciellt bussförare, å sen är det ju första gången så :)
Vart lite nervös i början när det stod bilar parkerade på vägen å man fick möte på en smal liten väg hehe men det gick bra :)
var svårt att svänga då man måste svänga så sent för att inte köra på trottoaren med bakhjulen.

Kändes nästan som om man skulle köra ner refuger eller skyltar med andra sidan för att inte ta trottoaren hehe.
Men man lär sig väl snart :)
råkade köra på några trottoarer med bakhjulet men missade många med hehe

jag snurrade runt på gatorna vid marieberg sen körde vi ut på motorvägen å körde mot alster där jag svängde in och skulle vända med hjälp av en korsning, så då fick jag prova på att backa, vart skit nervös men det gick som smort, han frågade om jag tyckte det var svårt, å då sade jag typ att jag tyckte det var lite svårt å han svarade att det inte märktes att jag tyckte det var svårt :) hehe så det gick mycket bättre än vad jag trodde.
Det kändes som om jag tog upp hela vägen fast när man tittade i backspeglarna så var jag vid mittlinjen så :)
hehe var lite kusligt när man var på småvägar å fick möte med lastbilar hehe :)
Längtar redan så mycket till på tisdag då jag har min 2:dra körlektion.
Efter jag kört klart frågade han om han hade skrämt mig.. hehe det var verkligen tvärt om, var helt extas hehe var så jäkla kul.....



min körskiva jag hade :)



Sen var jag å hälsade på mamma på hennes jobb.
Efter det åkte jag till körkolan å hämtade en funktionsbok jag inte hade fått.
Sedan vart det en tur te willys å handlade lite, När jag kom hem vart det att göra paj :) tacopaj blide det *mums*

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är impad!!! mycket! :-)

Skicka en kommentar