BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

måndag 5 januari 2009

kallt

brr vad kallt det är. Men tur det finns varma kläder :)
Men är ju kallare uppe i Sverige så man ska väl inte klaga vi bor ju ganska bra här så :)

I dag har vi tagit det lugnt å jag har städat å plockat i ordning.
Sen var jag med när fredda hade träning men jag satte å läste teorin :)
så jag har läst 87 sidor av 300 hehe men är riktigt tråkigt och ointressant,
men är bara att läsa å bita i hopp. Längtar så tills vi ska börja så man känner att det händer nått. Börjar den 19 januari så det är ett tag kvar ännu, men jag passar på att läsa så jag vet lite innan vi börjar =)
Har i alla fall gjort alla frågor för B teorin på datorn :)
Börjar faktiskt bli riktigt nervös å nästan ångra att jag sökte jobbet :/
Då det närmar sig å jag vet att i april bor jag i norge,
Då kommer inte att träffa fredda så mycket :(
kommer att sakna han enormt mycket hehe ;) men har tänkt åka hem om jag är ledig så jag hinner det.
Sen är ju allt annat nytt som jobbet, jag känner ingen där, Boendet, kommer inte kunna spela Innebandy, urs känns som om det är hur mycket som helst....
Men jag får ju lastbils kortet det är jag riktigt glad över.
som sagt så kostar det ganska mycket att ta C kortet.
Sen får jag nog ett roligt jobb å en bra erfarenhet å en bra lön.
efter jag har jobbat där kanske jag kan göra en sak jag har funderat på riktigt länge....... Men en sak i taget.
först måste jag klara körkortet =) så får det andra komma sen.

Vi skall säga upp lgh nu också. skall försöka få tag på en lgh i deje ett radhus.
Så jag hoppas vi hinner få lgh innan vi måste flytta ut här.
Men jag bor ju i Norge då så jag blir inte drabbad av det så mycket i sådana fall. fredda bor nog hemma så länge tills vi får radhus lgh. I värsta fall få vi väl bara ta en annan lgh men vill helst ha ett radhus så man har egen gräsmatta å sånt.
Skall ringa te hyresvärden igen i början av nästa vecka.
Dom har inge kö system så det gäller att ringa i fall någon säger upp sin lgh.
Bara att hoppas att någon där ska flytta snart som har en 3:a :)

Annars flyter vardagen på som vanligt.
Tänkte jag skulle städa bort alla julsaker men har inte riktigt kännt för det =)
Vill ha kvar dom ett litet tag till :)
Är ju så mysigt :) hihi


FrÄcKiS


Anders kom hem till sina farföräldrar och fann sin farfar sittandes i gungstolen på verandan - helt naken från midjan och neråt.
- Men farfar!? Vad gör du? utropade Anders chockat.
Den gamle mannen tittade trött mot horisonten utan att ta notis om sitt barnbarn.
- Farfar? Varför sitter du här på verandan utan några byxor på dig? frågade Anders igen.
Den gamle mannen tittade nu sakta upp på honom och svarade:
- Förra veckan satt jag här utan skjorta och då blev jag stel i nacken. Det här är din farmors påhitt...



En sköldpadda och en stridsvagn träffadesi skogen.
- Fan vad ful du e... sa stridsvagnen till sköldpaddan.
- Ska du säga, som har pitten mitt i pannan!



En man sitter hemma och kollar på ishockey-VM när hans fru frågar:

-Kan du fixa lampan i hallen?
Han tittar snett på henne och säger:
-Ser jag ut som en elektriker?
-Men kan du fixa kylskåpsdörren då?
-Ser jag ut som en kylmontör?
-Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren?
Då säger mannen:
-Jag är ingen snickare heller och fixar inga trappsteg! Ser det ut som att det står Järnia i pannan på mig? Jag har fått nog, jag går ner till puben.

Han går till puben och dricker i några timmar, men börjar få dåligt samvete och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna.
När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat och att lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.

-Älskling hur har det gått till?
-Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite.
Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Och jag sa som det var.
Han erbjöd sig fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
-Så vad valde du?
-Men hallååå... Ser jag ut som en konditor eller?!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar