BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

lördag 3 januari 2009

Tröttnat :(

Hej igen :)
Nu har jag blivit frisk och kry....
I går var vi till svärfärälldrarna och firade lite för dom firade Silverbröllop dagen innan nyårsafton.
Så vi var hos dom i går. Det var kul freddas syster & bror var också där.
I dag kanske vi ska ta en tur te skoghall å hälsa på freddas mormor och morfar.
Sen skall jag göra paj *mums* är riktigt sugen på det i dag.....

Snart dags att plocka bort alla jul saker med men orkar inte nu :(
så det får vänta någon dag till :) Känns som om det är hur mycket som helst :(

Försöker läsa C teorin men har redan börjat tröttna :/
är så tråkigt att läsa om hur lastbilens motor å allt såadant fungerar :(
Ingen tröst är det heller att hela C teorin handlar om lastbilen :/
Men är väl bara att bita i hopp.
Vi skall ju börja den 19 januari men jag har tjuvstartat
så jag är redan klart med frågorna till teoriboken B och teori frågorna för B på datorn.
Måste läsa B teorin igen då 60 % av frågorna på provet är om B teoi och 40% om C.
Me har gjort hälften nu så det känns bra.

Får inte glömma någon rolig historia :)
orkade ju inte skriva någon sist :)


Två poliser hittade en död man framför en Peugeot. De skulle skriva sin rapport.
- Hur stavar man till "Päschåå"? frågade den ene polisen den andre.
- Ingen aning. Vi lägger honom framför den där "Saaben" i stället.


Läs denna Texten

This Dog, Is Dog, A Dog, Good Dog, Way Dog, To Dog, Keep Dog, A Dog, Idiot Dog, Busy Dog, For Dog, About Dog, Twenty Dog, Seconds Dog!

Nu, läs den en gång till, utan att säga ordet "Dog"!


Skrattar bäst som skrattar sist

På bussen siter en luffare bredvid en fin dam. Han frågar:
- Har damen fem kronor till bussen?
- Nej det har jag inte.
När konduktören kommer säger luffaren:
- Jag ska be att få betala för mig och damen här, för hon har inga pengar!


.....Fräckis...

Den lille killen fick följa med pappan till badhuset och bada bastu. Bredvid dem på bänken satt en man som pojken studerade noga.
- Vilka stora fötter farbror har, sa pojken.
- Ja, lille vän. Det beror på att jag vandrat mycket i mina dar.
- Farbror har väldigt stora händer också.
- Det är inte så konstigt. Jag har arbetat och slitit hårt ända sedan ungdomen. Då får man stora händer.
Pojken satt tyst en stund. Sedan utbrast han:
- Men kissat kan farbror inte ha gjort mycket!


En herre ringde på dörren hos 2 gamla damer.
- Jag kommer från Svenska Hem och vill visa ett recept på salt sill i lake.
- Du får prata högre, sa damen som öppnade, jag hör illa!
Mannen upprepade sig, men nu med högre röst.
- Högre! sa damen. Jag hörde inte!
Nu höjde mannen rösten så han skrek. Damen vände sig om och ropade på Elsa.
- Elsa, skynda dig!! Det är en man här och han kallar sig hemska Sven och han vill visa sin stake!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar