BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 12 mars 2009

klarade Lastbilskörkortet i dag :)

Torsdag KL 21:42 12/3-09

I dag hade jag körlektion kl 7 -8.
Sen 8:15 hade jag min uppkörning, Var skit nervös urs var riktigt jobbigt hehe.
Men fick samma uppkörningslärare som förra gången så det kändes lite bra eftersom man har kört med han förut :)

Behövde inte göra hela säkerhetskontrollen igen utan det jag skulle göra var hela bromssystemet, Så jag började med att kolla tätheten i färdbromsen sen spärr ventilen på handbromsen å sedan handbromsen.
Sen frågade han mig om det inte var någon ting utanför bilen jag skulle kolla som har med bromsarna att göra.
Så jag funderade en sväng å kom på att jag måste kolla bromsljuset, sen frågade han mig samma sak igen hehe, då förklarade jag för han hela systemet för jag kunde inet komma på vad jag skulle göra hehe, men kom på snabbt att det var att luffta tankarn.

När man gör säkerhetskontrollen annars gör man ju allt, mycket lättare då hehe.
Sen körde vi ut runt i stan å sedan på små vägar å allt sånt.
Körde i 1 timme å en kvart ungefär.

Sen när vi kom tillbaka så sade han att jag var Godkänd.

Vart riktigt glad å vart så lättad,
Skönt att slippa tänka på att jag måste bli klar innan den 30 :)
Så nu kan jag bara njuta av dom veckorna innan jag flyttar, Kommer ju att vara ovant att bo själv utan min sambo :(

Under helgen blir det nog tårta för att fira lite :)

Träffade petra å tindra i stan också efeter jag hade haft min uppkörnig.
fast efter min uppkörning gick jag från gamla flygfältet in till stan sen vidare till mammas jobb å överaskade henne,(är en bra bit att gå) Då hon inte visste att jag hade haft uppkörningen i dag.
Hon vart jätte glad när hon såg att jag hade klarat mig.

ÄR så glad :D


1 kommentarer:

MammaSusan sa...

Grattis Grattis Igen :-) Roligt att få köra lastbil!

Skicka en kommentar