BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 5 mars 2009

Torsdag Kl 13:56

Har verkligen börjat att inse att det är mindre än en månad tills jag flyttar, Men försöker att inte tänka så mycket på det förens jag har klarat uppkörningen å är helt klar.
Måste ju ha klarat kortet innan den 30 mars, Så jag börjar bli nervös över att jag inte skall hinna då det är så lång väntetid på uppkörningen :(
Om det skulle vara så att jag INTE hinner klart till den 30 mars.
Så måste jag betala TILLBAKA pengarna diplom-is har lagt ut för mitt körkort som är ungefär 15 000 skulle jag tro. Så Jag måste verkligen fixa kortet innan den 30.
Har tänkt att åka till Hamar den helgen som kommer efter att jag är färdig.
Måste ju ordna D nummer å skattekort. Sen måste jag ordna chafförs kort som kostar 600 :/ Men måste ha det för att kunna köra lastbilarna då det är dom nya färdskrivarna i dom.
Sen måste jag börja fylla i alla papper eftersom jag måste gå ur, A-kassan, facket och försäkrings kassan. Urs hoppas verkligen det går smidigt sen när jag kommer tillbaka å ska bli medlem i systemen igen :) Ne Först ska jag bli klar med körkortet innan jag går vidare :)
Men vore bra att beställa chaufförs kortet för det kan ta upp till 2 veckor att få.
Får nog ringa dit nu :) så det blir gjort :)

Ne nu ska jag snart kika på tven :)
Små i stora världen, gillar den dokumentären/serien.

// sandra


2 kommentarer:

MammaSusan sa...

Jag hade INTE gått ur varken A-kassan eller facket om jag vore du! Kostra väl inte så mkt så fortsätt att betala de ist! Så du inte blir utan pengar när du slutat arbeta i Norge

Kallas för mysen sa...

Man måste gå ur det, då man måste söka om allt igen eftersom jag jobbat utomlands. Men får ta med det jag jobbat i Norge så när jag kommer tillbaka om jag inte har jobb så får jag räkna med jobbet i norge när jag söker a kassa..

Skicka en kommentar