BESÖKARE PÅ MIN BLOGG

torsdag 19 mars 2009

Torsdag Kl 20:16

Hejsan.
I dag har jag och Nils-Petter Varit till Hamar och träffat våra Chef Roger å sedan kollat vart vi skall bo å sedan även fixade vi D-nummer och skattekort, Nu är det bara att vänta på att få det innan man kan öppna konto i norsk bank.
Innan vi kom fram till hamar stannade vi i Morokulien gränstjänsten :)
Där fick vi tips å hjälp med saker som vi skall göra å sånt som är bra att veta.
Där fick vi även hjälp med att fylla i papperna vi skall skicka till försäkringskassan, och dem vi skulle lämna till skattekontortet.

När vi hade fixat skattepapperna i Hamar, mötte vi upp per en polare till Nils-petter som bor där. Så han var med å käkade på mac donalds. En bic mac kostade 95 norska.
100 norska blir 126 svenska.

Sen ringde vi roger å sade att vi var på väg. Var ganska stor ort eller vad man kallar det.

lite av Torget


Såg riktigt fint ut, själva city
är mot vattnet så det ser riktigt fint ut. Diplom is lagret ligger uppe på ett berg så därifrån är det också riktigt fin utsikt.
Var kul att kolla hur det ser ut å vart man skall bo. Jag skall bo hos Chefen han har gjort om sin källare till 2 st rum med kök å sådant. Så det är jag å en tjej som studerar som skall bo där. MEn var bara ett frys fack om jag fattade rätt :/ så det blir inet så lättatt köpa mat hemma å frysa in där :( Men får väl leva på annat hehe
Så jag hoppas det blir bra. Jag bor nära en statiol mack å coop å sedan ett köpcenter, Det var inte så långt från city heller så det blir nog bra.

Vi fick även reda på att första dagen den 30 så skall vi gå igenom alla papper å skriva nya kontrakt å sedan bli informarede mera om allt annat.
Sen efter det så skall jag vara med säljaren första vecken andra veckan skall jag vara med chaffören. Fick vara med säljaren för jag lättare skall lära mig att hitta I hamar, (om jag fattade Roger rätt) Så det känns riktigt bra. Men nu börjar jag verkligen förstå att jag skall flytta nästa helg. Urs det har gått för fort tycker jag.
Men ändå så skall det bli kul. Dags att börja planera vad man skall ha med.


Några av lastbilarna.


Lagret fortsätter inne i berget :)







0 kommentarer:

Skicka en kommentar